Vantaan luontokoulu
Opi luonnosta luonnossa

Tervetuloa Veera Vesiperhosen maailmaan

Veeran vesiretkellä tutustutaan purossa elävän Veera Vesiperhosen elinympäristöön ja elintapoihin. Veeran vesiretki on vantaalaisille 5-6-vuotiaille sekä alkuopetuksen luokille tarkoitettu lainattava opetusmateriaali.

Opetusmateriaali on laadittu niin, että varhaiskasvattajat ja opettajat voivat sen avulla ohjata itse retken puron tai lammikon äärelle. Materiaali on ensisijaisesti tarkoitettu virtaavien vesien tutkimuksiin, mutta sitä voi soveltaa myös lammen tai lammikon tutkimiseen.

Paketin tehtävät ovat toiminnallisia ja innostavia, ja se sisältää kaikki tarvittavat tutkimusvälineet. Veeran hahmon avulla tutkitaan mm. veden kiertokulkua, mitä otuksia vedessä asuu ja mistä nämä
saavat ravintonsa. Mukana on tietysti myös Veera itse, joka tutkii yhdessä lasten kanssa.

Veeran lainaaminen

Veeroja on kaksi. Molemmat asuvat tätä nykyä Vantaan luontokoululla, ja ne lähtevät sekä palaavat sisäisessä postissa. Myös Veeran noutaminen luontokoululta onnistuu, se on nopein tapa saada Veera lainaksi. Jos Veera on vapaana haluamanasi ajankohtana, niin laita Veera Vesiperhoselle sähköpostia toimisto@vantaanluontokoulu.fi, (09) 875 3057, niin varaamme Veeran sinulle. Varaustilanteen näet alla olevasta varauskalenterista.

Lainausaika on 1-2 viikkoa toimitustavasta riippuen. Huomioithan, että lisäämme varaukseen muutaman ylimääräisen päivän, mikäli paketti kulkee sisäisellä postilla.

Sisältö

Veeran kanssa laatikossa on ohjaajan materiaali, tutkimusvälineet, välineet leikkeihin ja retkipäiväkirja. Laatikon mitat ovat noin 40 x 35 x 60 cm ja se painaa noin neljä kiloa.

Hyvä vesiretkeilykausi ajoittuu noin huhtikuun puolivälistä lokakuun puoliväliin, joten myös syksy on oivallinen vuodenaika vesitutkimuksiin!

Annamme mielellämme lisätietoja!

Myytävä välineistö

Erilaisia luonto-oppaita

Luupit
8x suurentava luuppi, soveltuu esim. ötököiden tutkimiseen. Luupin läpi löytyy uusia elämyksiä lähiluonnosta!
Nouto 7 €
Posti 7,5 € + postikulut